fredag 4 maj 2012

Blev en loppisdag idag :) först var det tänkt att jag och mor min skulle fara till ett loppis i Alahärmä som brukar vara bra, men väl där så visade sig att det hade stängt! :/ så då blev det att ändra på planerna så vi styrde oss mot Kauhava istället då det skulle finnas 3 st loppis där :) Så vi gick i alla + ett fjärde vi inte visste fanns :) Detta var nu vad jag kom hem med :)
En enkel mapp, men i mindre format :) ska samla ihop en del recept i den :)

Dessa två kommer bli mina fruktkorgar :) kommer nog bara att ha fram en i taget men kunde inte välja färg så båda fick följa med mig hem för 2 € :)
Denna lilla ask kommer att användas till förvaring av mina smycken :) dock var den ny men så söt :)
Ett litet runt teak fat för 1€, tanken är att det kommer stå några ljuslyktor ovan på det :)
Ett arabia fat för 50 cent :) har blivit lite så att jag samlar på olika fat som jag gillar så har riktigt börjat fundera om man borde specialbeställa en tallrikshylla för alla dessa fat jag har :)
En kniv som jag tänker använda som smörkniv :) och en söt gammal té sil :) tillsammans 90 cent :)

Två gamla böcker fick också följa med mig hem, endast pga det lilla körsbäret på kanten ;)
En passande Volvo bok åt Andreas hittade jag också :)
Och så till sist en askkopp till den nya balkongen sedan :) och nej det är inte jag som kommer använda den :)
Sen blev det också en till häftig sak men vad det är håller jag för mig själv tills jag har fått putsat ;)

2 kommentarer:

  1. Va myki du hitta, resan var bra ser jag. Med spänning väntar jag att få veta va du putsar. Och dedär 2 böckerna ska du läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo en riktit lyckad resa blev e :) Nå di e båda på finsk :)

      Radera