torsdag 15 augusti 2013

Det blev visst en välbehövd lång paus här :)
Har faktist inte haft så mycket tid över till att blogga, fast flytten är över finns det ännu saker att göra här :)
 
Men bara en hylla kvar att skruva upp vilket är den mest efterlängtade, nämligen stringhyllan :)
 
Kan nog redan säga att jag tror jag har hittat hem, trivs så otroligt bra med att bo lite utanför stadslivet :)
 
Sedan vi flyttade hit så har jag fått låna min mors symaskin och spenderat ett flertal timmar med den :)
 
 Och för första gången i mitt liv längtar jag efter en egen så jag får lära mig att sy mera :)
 
Men det jag har lyckats med är att sy gardin till alla småa fönster vi har i källarvåningen+garaget, skrubbfönstret, ett draperi i hallen & ett gardin till fönstret i trappan till vinden, allt i schackrutigt förståss :)
 
Så ser det ut i vindstrappan med den nya kappan :)
 
 

 
En liten del av draperiet i hallen :)
 
Och de nere i källaren, garaget och skrubben började jag inte fotografera för de ser ändå bara ut som det i trappan :)
 
Men så lämnade det en del rutigt tyg så ikväll har jag sytt dessa :)
 

Tre stycken sköna rutiga kuddar :)
 
 
Har fortafarnde en liten bit kvar som också ska användas så vad det blir lägger ja upp då det är färdigt :)
 
 



7 kommentarer:

  1. Roligt att se att du är tillbaka ;)
    va fina saker du sytt!
    ni ska ha de så bra i Umeå

    SvaraRadera
  2. Ja med nya tag :) jo ska njut :)

    SvaraRadera
  3. Va fint du har sytt! Kanske nästa helg blir det dags för första besöket för mej till Kvevlax.

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag tycker ditt racingtyg är jättefint! Får jag fråga var du köpt detta? Hur stora är rutorna? Hade tänkt att inreda barnens bilbanerum :-)

    SvaraRadera
  5. ☝Vart får man tag på sånt tyg??:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har beställt från kankaita.com :)

      Radera
    2. Hjälp! Vill ha precis sånt schackrutigt tyg (till mitt bröllop nästa år) och massor av det - men jag fattar inte ett skit finska. Vill du SNÄLLA hjälpa mig? Vad ska jag trycka på? /Med vänlig hälsning evigt tacksam för hjälp!

      Radera