tisdag 15 december 2015

Julstress?

Kanske många som börjar känna julstressen komma krypandes?
I år är det säkert första året sedan jag flyttade hemifrån som jag inte stressar inför julen! :)
Och måste säga det är något av det skönaste :) För varför lägga så stor press på sig själv före jul och ha tusen saker man ska ha gjort före julafton :) Nä ja tror detta får bli en tradition! :) Redan då november började ta slut hade jag alla klappar på klart en del inte inhandlade men jag visste vad jag skulle ha och redan det underlättar ju :)
Sen så som vanligt varje år så när julkorten borde vara lagade hade jag inte ens tänkt en tanke på det och dessutom så är allt pyssel inklämt i skrubben pga renoveringen såå att i år blir det inga julkort :) Men jag får väl ta och ställa till med tomtefotografering här nästa jul istället med bebis och dixie ;) Och pepparkakor brukar jag alltid baka en halv sats av åtminstone sådär för julkänslans skull men inte heller det har blivit av och kommer inte heller bli :) Men en sak jag inte kan hoppa över så det är hemma gjort julgodis, så i år kommer jag köra på att istället för allt det annat jag brukar lägga tid på så kan jag lägga på att göra ännu flera olika sorters godis :D
Idag drog jag fram julpyntet, blev inte så mycket av samma orsak som med pysselsakerna men det blev lagom mysigt :)Det ända som fattas är att söka upp en liten gran i vår lilla skog så är jag nöjd! :)
Har en vit plastgran som har hängt med många år men jag tänkte inte pröva på en gran som står på golvet med dixie detta år utan det får vara till nästa jul istället då hon inte är ensam hemma om dagarna ;) annars tror jag den kan ligga farligt till :D
Förra julens gran :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar