tisdag 12 januari 2016

Vår lilla busunge

Fredagen den 8.1 hade jag tid till sjukhuset på extra kontroll pga mitt blodtryck :) Det har varit för högt hela tiden under graviditeten men idag äter jag medicin mot det så nu hålls det på en bra nivå men det blir ändå flera extra kontroller för att man har högre risk då för havandeskapsförgiftning så skönt att de håller koll på mig :) Så sammanlagt innan maj så kommer jag ha haft 3 extra ultraljudskontroller för att också se så att bebisen växer i normal takt eftersom det också kan påverkas att den växer långsammare än normalt, men än så länge så har det inte varit något problem :) Sedan senaste ultraljudet 22.12 så hade vikten ökat bra från nästan 400 gram till igår 600 gram och annars också växt enligt kurvan så nöjd och glad fick jag åka hem :)
Så här är vår lilla sötnos i vecka 24 :)<3 Dagen till ära så råkade blivande mormor ha kvällsskifte och sambon hade inte möjlighet att vara närvarande på ultraljudet så när vi skulle börja kolla på ultraljudet så fick jag kalla in henne så hon fick se sitt kommande barnbarn för första gången live på en skärm ;) Tycker ultraljud är en så underbar stund så jag vill gärna dela den tillsammans med någon nära, och min mamma står mig väldigt nära så det kändes väldigt roligt att få dela den stunden med henne!:) Och nu har vi då 2 ultraljud kvar så sambon har ännu möjlighet att komma med ännu det nästa blir redan om 4 veckor och sen ett till när vi är i vecka 34 :)

1 kommentar:

  1. Vilken tur för mormor.de va så fint tack sara 😀och till älskade lille krabat så livlig du var 💓välkommen till världen sen när du växt färdigt😉

    SvaraRadera