måndag 22 december 2014

Köket är hemmets hjärta...

eller något ;)
Nåja i alla fall så jag älskar vårt kök! :)
Från golv till tak och allt vad det innehåller ;)
 
Den svarta kökssoffan har ursprungligen varit brun och utan lock och min farfars :) den har min älskade mor målat och fixat lock och tyg på den så den blev så fin och passar hos oss som handen i handsken! :) tanken från början var ju att den skulle stå för sig själv men det blev en sånhär lösning nu och inte mig emot! :)
 
Sen så hittar man också i vårt kök den vackraste butiksdisken! :)
Den har också varit min farfars och farmors som då jag var liten fanns i deras butik så den ligger mig väldigt varmt om hjärtat! :)
Den har också min mor målat svart, var lite sådär mintgrön i färgen men p.ga. den är avkortad så behövdes den målas annars hade nog den tidigare färgen lämnat kvar :)
Men färgen inuti är original :)
 

Och till sist själva köksskåpen och en inblick över köket sett från hallen :)

2 kommentarer:

  1. så härligt så hemmtrevlig och så fullt av gamla saker och minnen ;) de är nog ett stort hjärta ert kök har

    SvaraRadera