onsdag 16 december 2015

Hårfärgning

En sak som jag saknar just nu så det är att kunna färga håret som vanligt, färgade håret första gången i november sedan jag blev gravid och färgen ville inte ta på mitt hår :\ så nu får jag leva med att det ser ut som att jag har ombre färgat hår sådär lite ofrivilligt för nu är det dessutom tre olika färger i mitt hår men värre skulle det väl kunna vara :)
Men iallafall så i början på augusti så beslutade jag mig för att färga bort det röda eftersom jag då kunde tänka mig jag skulle inte orka underhålla den färgen, och rätt hade jag så jag har varit evigt tacksam över mitt då kloka val! :)
Men iallafall så nu just så längtar jag efter ett långt mörkbrunt hårsvall så nu kommer mitt hår få vila från saxen tills sommaren har jag tänkt :) om topparna tillåter :) Färgningen kommer troligen också få vila tills dess för känns sådär lagom onödigt att lägga pengar på det då inte mitt hår vill samarbeta, skulle det vara så att jag vill testa igen så gör jag det hemma med någon butiksfärg som inte innehåller ammoniak :)

Men nog finns det ju dagar då jag saknar det röda också ;) Eller skulle var sugen på något mera vinrött/brunröd nyans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar