onsdag 16 december 2015

En massa kontroller

Sen det första rådgivningsbesöket har jag hamnat på en hel massa extra kontroller, för tydligen igen så är mitt blodtryck en aningen på högre sidan, nu till första halvan av graviditeten har det dock varit okej här hemma efter 2 veckor med lånad blodtrycksmätare men nu då det blev beslutat att jag skulle testa dagligen resten av graviditeten såå visade det sig att nu är det också högre här hemma :\ Nåja men idag besökte jag igen en läkare och nu är det beslutat att medicin för att få det på en passlig nivå blir aktuellt nu! :)
En sak jag är glad och positiv över är iallafall hur pass bra vård vi tycks ha i vår hemkommun och känner mig väl omhändertagen och känner mig trygg :) Och såklart gör jag allt för att den lilla i magen ska må bästa möjliga och även jag själv :) För idag fick jag bekräftat det jag misstänkt att migränen hör ihop med mitt blodtryck så då borde det också vara ett minne blott så jag är ändå riktigt positivt till att börja med medicin igen :)

Sen idag så tyckte jag en liten jämförelse över vad som hänt de senaste 17 veckorna skulle vara roligt! :) Den första bilden är tagen några minuter före plusset och jag minns så bra än idag hur svullen jag tyckte min mage var, och lite svullen var den men inte så mycket som jag trodde just då i den stunden ;) Så på den bilden var jag i vecka 4 och dagens bild från vecka 21 :) Och jag undrar nog lite hur detta ska sluta, och hur enorm man kommer vara innan maj är här :D Men ändå kan jag inte släppa tanken från hur otroligt häftig kvinnokroppen är! :) Och vilken enorm lycka att man har möjligheten att uppleva allt detta, för det är ju inte någon självklarhet så tacksam är väl det minsta man kan vara :)  Om än kläderna i skåpet blir färre ;)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar