söndag 31 januari 2016

10 veckor

En hel del saker kan hända på 10 veckor, och det kan göra stor skillnad till exempel på en gravidmage tydligen :) Nu har jag bestämt mig för att ta tag i att fotografera magen varje vecka på nytt, någonstans så tog jag en paus och det lämnade lite :) Men nu är jag tillbaka, egentligen skulle jag ta magbilder på måndagar eftersom vi byter vecka på tisdagarna men då jag började ta i början så blev det söndagar i och med dagsljus så jag väljer att fortsätta på den linjen :) Också nu förstås för att få jämföra och veta de är tagna samma tidpunkt i veckan iallafall :) Nåja den till vänster i vecka 17 var väl kanske den andra veckan jag fotade med samma kläder, vilket jag också valt att göra för att se ännu enklare förändringen :) Om det då kommer gå tiden ut det är ju en annan femma ;) Men iallafall så vi växer och blir rundare ;) Trots att vågen faktiskt pekar neråt nu efter två dåliga veckor då jag den första saknade matlust pga illamåendet och nu den här veckan har den inte heller varit den bästa pga flunsan men magen växer och verkar må bra ändå så huvudsaken det :) Imorgon bitti ska jag infinna mig på rådgivningen där jag kommer ta min andra och sista sockerbelastning och samtidigt ha ett rådgivningsbesök under tiden jag väntar på att få lämna blodproven :) Blir spännande och roligt :) Då det imorgon är februari också så känns det lite som att tiden går fort, då är det inte ens två månader kvar i jobb då jag är sista dagen 24.3, och nu är det snart exakt 3 månader kvar till BF :)
En sak som jag önskar sedan är att jag kan vara hemma ett bra tag, nu är ju jag själv endast van med att jag fick vara hemma tills förskolan och skulle jag få välja så skulle våra barn få ha samma men det är ju inte alltid möjligt ekonomiskt sätt :) Men en 9 månaders kommer jag inte att placera på dagis det är jag iallafall säker på om jag då så får leva på nudlar varje dag själv, inget fel med det men jag vill gärna få se mera av mitt barns uppväxt och vill att barnet iallafall ska kunna prata/gå och så innan det ska lämnas bort för jag vill den dagen iallafall att mitt barn ska kunna säga egna åsikter och så :) Jag har lite ett driv också att syssla med något smått vid sidan av hemma men vad så vet jag inte ännu men kanske det kommer om det kommer ;) För jag har ju också lite den tanken att söka mig jobb närmare då det blir dags för dagis också så att framtiden känns idag ganska öppen och inte ristad i sten nu just :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar