söndag 31 januari 2016

Graviditetsböcker

Jag visste direkt att jag ville göra anteckningar om graviditeten för att sedan kunna bläddra tillbaka och minnas, så en bok hade jag färdigt inhandlad hemma bara att börja fylla i :) Men måste erkänna de första veckorna fyllde jag i med blyerts för jag var så rädd något skulle hända men efter vecka 12 så har jag nog använt mig av bläck ;) 

Den som jag hade färdigt hemma är den här
Hade läst på en blogg tidigare att den var bra, och jag måste säga jag har varit så himla nöjd med den :) Senast igår fick jag hem beställt fotografier att klistra in i den för det finns också plats för att lägga in magbilder på några utvalda veckor :) Fick också hem kopior på ultraljudsbilderna som jag ska rama in i sovrummet har jag tänkt :) Men iallafall tillbaka till boken, den har också lite info om olika veckorna och sånt som är intressant att läsa så det blir inte bara att fylla i själv :) Så den kan jag rekommendera vidare :)

Sen snubblade jag över en till lite billigare variant 
Som vid första anblick kändes bra i och med att den hade mycket att kryssa i på bara, men den måste jag säga jag inte alls är lika nöjd med tyvärr. Visst enkelt att bara kryssa i men det är typ samma frågor i hela boken så jag tycker den blir aningen långrandig, som nu då jag fyllt i den i snart 28 veckor så börjar jag liksom bli utan svar på hur jag känner mig och vad jag tänker mycket på just nu och vad jag oroar mig över :| Så jag föredrar faktiskt den första jag köpte :)

Då jag köpte dom så beställde jag hem dem via Adlibris därav länken dit :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar