lördag 30 januari 2016

Det börjar dra ihop sig

Idag fick vi veta att våra fönster och dörrar blir bytta denna veckas tisdag och onsdag så då jag kommer hem från jobb på onsdag kväll så kommer vårat hus att kännas snäppet nyare ;) Och jag kommer vara helt ivrig över de nya dörrarna, som jag längtat efter den dagen jag får kliva in i vårt hus och det har nya fina dörrar :) Sen så blir det ju så roligt på onsdagskvällen då jag får lägga upp vårgardinerna och med högst sannolikhet de gardiner som kommer pryda vårt hus den dagen den lilla kommer hem till oss :)<3
Sen så känns det ju så roligt att detta är nästan den sista större investeringen vi gör i vårt hem, sen är det lite små renovering kvar här inne och A's framtida garage som är kvar på listan :) När vi köpte huset så satt jag och antecknade massor i ett häfte lite sådär översikt över vad vi skulle fixa ungefärliga kostnader och sådant, och det är så himla roligt att kika i häftet mellan varven och få bocka av saker vi satt upp på listan då :) Och också roligt att jämföra vad kostnaden uppskattades till och vad den egentligen landade på, större delen hittills så har faktiskt gått under budgeten så det är ju iallafall ett plus, men då utgick jag också då budgeten blev lagd att jag plussade till lite mera än vad det på ett ungefär skulle kosta oss för att ha spelrum så det har funkat bra!:) Men det ligger nog en hel del tid bakom min uträkning då jag börjar tänka på det nu men så värt det också!:)
Det här är nog hem ljuva hem, har aldrig en sekund ångrat att vi hamnade just här :) Känns så mysigt att tänka att vår lilla kommer växa upp i detta hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar