fredag 29 januari 2016

Äntligen

Nu kan jag väl äntligen få säga att jag börjar bli frisk!:) Första dagen idag som jag känner mig feberfri sedan söndagen så det känns så otroligt skönt! :) Känns lite som jag gått på autopilot den här veckan men som tur hade jag några inlägg färdigt inlagda annars hade det nog ekat tomt här hela veckan :) En sak har jag åstadkommit nu i slutet på veckan de stunder jag känt mig bättre, nämligen så har jag påbörjat att sticka min allra första tröja någonsin!:) Det kommer bli en pippi tröja till bebis som jag har valt att göra så att den borde passa på hösten/vintern för att ha mest användning av den och förhoppningsvis liite längre än om jag skulle göra den i en storlek för en nyfödd :) Iallafall så kommer den ha grå bas och ränder i mörkgråa och vita ränder :) Och måste säga hittills så lång som jag kommit så tycker jag det är super kul att sticka en liten tröja :) Så fortsätter det så tills hela är färdig så blir de med stor sannolikhet någon fler ;) Dock i liten storlek då också, tror jag inte skulle orka göra en till mig själv :D Iallafall så då jag fick rycket till att börja på med projektet så besökte jag byns garnbutik nämligen Ulla-Brittas och dit kommer jag garanterat göra flera besök :) Sådan lyx att ha gångavstånd (dock tog jag ju bil denna gång men perfekt för framtida vagnpromenader att ta en sväng via) och dessutom få bra hjälp med val av garn och hem kom jag ju också med mönstret så väl hemma var det bara att sätta igång ;) Så tummen upp för det! :)

Så här såg den ut igår men nu är två ränder till på plats sedan det ;) Men mysig det blir den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar