lördag 23 januari 2016

Att vara nöjd

Tänkte skriva lite om denna kroppsförändring som sker varje dag :)
I början och innan vi plussade var jag helt säker på att detta kommer vara lite svårt och jobbigt för mig, mest pga att jag året innan slutade med p-piller och tappade 10 kg bara sådär på 6 månader och innan graviditeten var det uppe e -12 kg och jag äntligen började trivas i mig själv. Så den där tanken om att då lägga på sig allt tillbaka var lite skrämmande 

Inte den bästa jämförelsebilden men iallafall ungefär ett år mellan bilderna och ca 12 kg där :)
Och då kan jag inte säga jag var helt nöjd där heller ännu men jag var det mest nöjd jag varit på något år, men då jag ser tillbaka idag till exempel på här i mars 2015
Så kan jag faktiskt bli lite små arg på mig själv att jag inte kunde känna mig nöjd för idag kan jag tycka jag dög hur bra som helst!
Men iallafall nu till dagsläget istället, jaa första månaderna kanske fram till vecka 18-19 kände jag mig inte alls bekväm med kroppens förändring och ville faktiskt helst av allt dölja att jag hade en växande mage, det fick mig då att känna att är jag så otacksam att nu borde det ju vara den tidpunkt i livet man bara älskar sin kropp! Jag var nog ändå stolt över den att den kunde ta emot en graviditet men de andra tankarna tog över lite för mycket kan jag tycka idag, tyvärr så kände jag mig på sant bara mig tjock och inte det minsta fin i början.
Men någonstans så svängde det till min lycka, för jag hann nog tänka att jaha är det så här jag ska känna nu i 9 månader, tror det kanske var i samband med första sparken jag kände som fick mig att vakna upp :) För idag kan jag helt ärligt säga att det är första gången på måånga år som jag kan säga jag är helt nöjd och helt okej med min egen kropp! Den är helt otrolig och magen är helt fin fast allt som försvann är tillbaka + lite till så även om vikten är den mesta den någon gång varit så det gör mig inget, jag är bra som jag är!:) 
Tycker alla borde sluta noja och bara vara nöjda över en fullt fungerande och frisk kropp!:) Helt bara släppa hetsen!:) Och inte vara så blind för sin egen kropp, jag tänker många gånger när jag ser bilder på min egna kropp från 1 år tillbaka att då var jag själv inte nöjd men skulle det varit någon annans kropp på bilden hade jag helt klart tyckt den hade en helt fin kropp men bara för att det var min så kunde jag klaga på den. Nej man borde vara stolt och ändå ta hand om sin kropp på bästa sätt för vi har bara en och den måste vi leva i varje dag så varför inte göra det med glädje istället, och istället för att tänka 'jag måste träna idag' tänka att man har äran att kunna träna och vara glad åt att man har möjlighet att röra på sig och må bra och inte göra det till något måste, utan mera för att jag kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar