fredag 22 januari 2016

Graviditetslistan

Vilken vecka är du i nu? Vecka 26

När fick du reda på att du var gravid? Den 23 augusti

Hur gammal var du då? Jag var 25 just då

I vilken vecka var du i? I vecka 4

Hur tog du det? Såklart helt överlycklig :)


Mådde du mycket illa i början? Mycket kan jag inte säga för det varade ju ganska kort tid och jag spydde aldrig då

Har du mycket halsbränna? Inte alls haft

Vilka graviditetssymtom har du/har du haft? I början hade jag ömma bröst, var vääldigt trött och noll energi över huvud taget, humörsvängningarna kom senare och bristen på tålamod.

Är du känslig? Väldigt jo, har super lätt till tårar just nu

När kände du bebisens första sparkar? Den 26.11, i vecka 18(17+2) första rörelserna kände jag 4.11 i vecka 15(14+1)<3

Är du ofta orolig? Inte längre men i början var jag väldigt orolig pga tidigare händelse, men efter sista dagen i vecka 11 då jag fick höra hjärtljuden på rådgivningen så lättade oron och ännu mera efter ultraljudet :) Så nu är jag väl mera orolig över att jag skulle få havandeskapsförgiftning pga blodtrycket.

Sparkar bebisen mycket? Jodå en liten busunge är det allt ;)

När började du läcka bröstmjölk? Har ännu inte gjort det faktiskt

Har du fått bristningar? Nej inte ännu, har som rutin att smörja in magen morgon och kväll med bio-oil inte för att jag alls är rädd för att få utan det blev bara en vana då magen började klia så gör det för att huden gillar det :)

Hur vill du att din förlossning ska se ut? Har inga önskemål då man ändå aldrig vet hur det blir så ja den blir som den blir helt enkelt.

Hur många UL har du gjort? 3 st :) första i vecka 13, andra i vecka 22 och nu senaste i vecka 24 :) 

Vet du vad det blir för kön? Nå på ultraljudet sa hon ju en pojke så att vi får se om det stämmer då sedan ;)

Vad ska bebisen heta om det blir en tjej respektive en pojke? Vi har inte alls funderat på namn ännu och skulle knappast berätta innan barnet är här hur som helst eftersom jag tror man kan känna att det inte passar ihop med bebisen :)

Några mellannamn? Samma som föregående

Hur gammal kommer du vara när bebisen kommer? 26

Mat jag är sugen på: Haha får väl mest säga massa onyttigt som pizza till exempel :D

Mina första mammakläder: Efter första ultraljudet tog jag i bruk ett par mamma jeans jag beställt från h&m på rea, även samma vecka tror jag det var så åkte jag och köpte ett par till jeans då jag insett hur mycket skönare det var än att försöka sig i sina vanliga jeans :) Förstås har mängden av mammakläder i klädskåpet ökat hela tiden och har ju passat på en del nu då det varit rea också och en del har jag fyndat på loppis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar