måndag 18 januari 2016

Då man trodde man klarat sig undan

De första 12 veckorna så mådde jag relativt bra, det var väl ca 3 veckor som jag kände av illamående men aldrig något desto mera så jag har ju tänkt att jag klarade mig undan väldigt smärtfritt och bra, men en solskensgraviditet skulle väl vara för bra för att vara sann :/ Nu förra veckan märkte jag att jag började bli väldigt känslig, som att ta på sig skor och stå böjd en liten stund fick maten att komma upp och samma har jag märkt tydligare under helgen som varit att det behövs inte mycket till :/ Igår när vi skulle gå och lägga oss kände jag illamående men tänkte bara jag sover blir det bra, nå morgonen kom och det var inte bra utan sämre istället men tänkte ju att frukost gör säkert saken bättre men nej :/ Så det känns lite surt att man klarat sig hittills och kunnat gå till jobbet varje dag utan illamående och nu då det imorgon är 14 veckor kvar till beräknat datum så hamnar man ligga hemma för att undvika någon olycka på jobbet då det kommer och går och då jag minst anar det så hålls maten inte kvar i mig :( Det som hittills fått mig att stanna hemma är migränen som dök upp tillbaka samtidigt som graviditeten men ändå har jag klarat mig över förväntan bra och inte behövt vara borta nå många dagar :/

Bilderna är googlade, kan inte hålla med om biten med att vilja äta hela tiden för matlusten har nog försvunnit i något skede, eller jag är väldigt kräsen vad jag äter för många maträtter får det att vända sig i magen på mig så det undviker jag helst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar