måndag 18 januari 2016

Old but gold

A fick ju en barn matstol här i förra veckan :)
I helgen tog jag och skurade upp den för den var väldigt smutsig :) sådär för att få en bild av i vilket skick den är och så :) Och jag måste säga jag tyckte den var jättefin!:) Den är inte det bästa målad på vissa ställen men jag tycker ändå det var lite charmigt och vi bestämde oss för att den får vara som den är :)

Så här är då matstolen :) Den kommer ju passa fint i vårt kök :) Ännu mera matchande skulle det ju bli om vi också skulle byta ut matstolarna mot pinnstolarna vi fick :) Har annars fått en idé hur det skulle bli snyggt med dom också i köket ;) Kökssoffan skulle jag inte flytta så bordet skulle behöva vara med en tilläggsskiva så att det skulle bli mera ovalt för att det ska bli snyggast, men då kom jag på att det skulle vara jätte snyggt att måla stolarna svarta som för övrigt idag är bruna, och sen sy dynor till stolarna av samma tyg som sittdelen på kökssoffan är klädd med ;) Och bordet skulle också få vara svart :)

Nåja tillbaka till matstolen som jag skulle visa :D Testade med dynan som jag har köpt till den och den passade också bra i stolen :D På bilden har jag inte knutit fast dynan helt :) Så ja matstolen kommer bli perfekt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar