lördag 16 januari 2016

En hemma dag

Igår då det råkade vara tulpanens dag fick jag 2 fina buketter med tulpaner av min mamma :)
Den ena buketten pryder vårat köksbord medans den andra står på vardagsrumsbordet :)
Idag har ja A på jobb och själv är jag strandad hemma utan bil så idag har jag redan hunnit plocka undan det sista av julen förutom stjärnorna som nu fortfarande hänger i fönstren i vardagsrummet och alla julgardin hänger med ännu :) Men det får de göra ett litet tag till i väntan på de nya fönstren :)
Det är väl när man har uppstädat man ska passa på och visa några bilder från hemmet ;) Så här är vardagsrummet i dagsläget :) Ser nog ändå fram emot att få byta ut gardinerna till några mörkare :) Dixie fick också komma med på ett hörn under sin lekstund ;)
Nyaste "nytt" i hemmet :) Den mintgröna blompallen har jag fått av min mamma som hon fyndat på något loppis och den vita kom A hem med här om kvällen då han fått den av sin farmor och farfar :) Så perfekt färgkombination och dessutom att de var i olika höjder! :)
Då man knäpper ett kort av en liten del av vårat kök så märker man ganska snabbt att det finns en hel del röda detaljer där ;) Jag kan inte annat än älska vårat hem :) Mera vi kan det väl inte bli och jag gillar att vi inte valt att följa någon trend när det kommer till inredning utan kör på det vi gillar :) Lite så vill jag också följa när det kommer till baby delen av sovrummet också att det ska ändå märkas att det följer lite samma och därav så gillar jag att ta i bruk en del gamla möbler och sätta lite vår egen stil på det :) Att man inte bara köper en sak för att alla andra har det och för att det är ju inne just nu, helst ska det ha en viss anknytning till en själv då tycker jag det är extra roligt att man kan veta lite mera om möblerna och sakerna man har i sitt hem och att det inte är något man hittar i varje gård man går in i :) Vårt hem består mycket av möbler som vi fått från släkt från bådas sidor :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar