måndag 25 januari 2016

Lovestory..

Fick här om dagen frågan om hur jag och A träffades så nu tänkte jag skriva ner lite om dagen då vi träffades :) Bara det att vi överhuvudtaget träffades var ju helt av en slump, eller ödet ;) Iallafall jag skulle åka på en kryssning med två andra till Tallinn vi velade faktiskt fram och tillbaka om vi skulle avboka eller åka men då nu resan ändå var bokad så tänkte vi att äh vi åker :) Och glad över det är jag ju idag ;) Vi valde att boka resa med buss så att allting var fixat på det viset, och vi steg på vid första stället bussen plockade upp folk på och vid andra stoppet abc här i Vasa så fastnade min blick för en som också kom till bussen ;) Men inte tänkte jag så mera där och då vi skulle spendera natten på båten över till Tallinn och vi bestämde oss för att ändå ta oss på en drink men en ledde till två och så vidare ;) 

Nå då råkade det ju sig att han dök upp där och då och vi pratade, och dagen efter hängde vi smått med han och hans kompis (som för övrigt idag är gift med en av de som också var med på resan ;) ) I bussen hem hade väl jag och min kompis börjat fatta att vi fattat tycke för varsin av dem så vid något stopp så bytte vi platser så de hamnade att sitta med oss :D Och jag minns det som igår då vi satt där och pratade och lyssnade på musik, och då kom också vår låt till, den första han bläddrade fram till då vi lyssnade Mystery gang rockabilly trio-go do more :) Där de första raderna i låten lyder "I think I love you baby don't mess around with my heart" :)
Då var min första tanke att oj om det skulle vara så :D 
Då vi skiljdes åt i bussen så då var jag inte ens säker på att jag skulle träffa honom igen, men vi hördes via sms samma kväll innan vi kröp till sängs ;) Och samma helg träffades vi igen och han var till mig för första gången :) Och ca 2 veckor efter det var vi officiellt ett par och har hängt ihop stadigt sedan det ;) Helt underbart har allt varit sedan den dagen och kan knappt fatta att vi kommit så lång så att vi idag sitter här med ett hus tillsammans, en hund och en liten på kommande :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar