fredag 26 februari 2016

Ändringar i hemmet

Förra helgen eller rättare sagt förra söndagen så tog vi tag i att ändra om här hemma :) Det har ju varit i planerna sedan sommaren, men förstås inget vi haft sådär jätte bråttom med då det inte har varit aktuellt innan bebisens möbler ska på plats :) Nu börjar ju det fyllas på och närma sig att alla möbler till bebisen är här hemma :) Det som i dagsläget saknas är sängen som jag väntar med spänning på då den som bäst blir målad av min pappa, tur att jag hade bestämt mig för att den skulle målas med spruta och att det är möjligt med en opererad hand :) Men nog skulle den väl fått sin färg för det då min mamma också är duktig på sånt :) 
Iallafall så jag tänkte visa lite hur det såg ut innan vi flyttade om och hur det ser ut i dagsläget fast det inte är helt färdigt så kommer väl mera bilder från babyhörnan i senare skede men jag kan ju inte hålla mig från att visa redan nu ;) Jag tänkte ju inte på att ta före bilder precis före vi började på så nu har jag fått leta bakåt bland mina bilder från när vi flyttade in i huset så det blir si sådär ett år gamla eller mera :)


Såhär såg vårat vardagsrum ut förutom att bordet inte längre stod där utan där stod en teakbyrå istället och vitrinskåpet är på vinden från tidigare så det har inte stått där på länge :)
Nu så är det inte mycket som ser sig likt ut på denna vägg, även ovanligt att se spisen utan insats ;)

Så här är det som jag nu i skrivande stund sitter :) Ännu en del att reda upp här men så står möblerna nu :)

Ett stycke inflyttningskaos ;) Hade ingen bra bild som visade hur bokhyllan stod där men iallafall ett litet hörn av den :D
Nu har teakbokhyllan tagit den svarta bokhyllans plats istället så den ska åka upp på vinden i väntan på att vi någon gång fixar till ett barnrum där :)
Så det är vad som har hänt med vårat vardagsrum :)

Sovrummet har ju också fått sig en liten eller ganska stor förändring :) Här blev jag faktiskt lite besviken då jag insåg jag har ingen bild hur det såg ut där skrivbordet och bokhyllan stod men sånt är livet när man inte tänker på att knäppa någon före bild :)
Överlag fanns det dåligt med bilder på hur sovrummet såg ut före så det känns ju nog lite surt, men jag lärde väl mig något av detta :)

Det här är typ ända jag hittade för att se lite hur det såg ut :) Iallafall så där fanns mitt sminkbord + en teakbyrå och en golvspegel :) Och så förstås datahörnan :)

Vår säng står fortfarande på samma ställe :) Men nu har ju sminkbordet och byrån flyttat ut och nu står byrån vi fick av min mamma där med bebis kläder i :) Och spegeln får vara kvar fast den bytt lite plats, och förr hängde mina skjortor där men nu har den blivit övertagen av bebiskläder istället :) Fåtöljen hade vi tidigare i vardagsrummet men den flyttades hit tillsammans med ett litet teakbord :) Där saknas ännu en hylla ovanför byrån :)
Och ja där skrivbordet tidigare stod så har jag ju nu ingen bild på tyvärr :|
Men så ser iallafall den platsen ut :) Nu står vagnen där bara för att visa spjälsängens plats, och allt på denna sida är ganska halvfärdigt :) Mammalådan ska måste jag hitta en plats åt då den nu fortfarande har det mesta av innehållet kvar i sig då det var mest större storlekar så de får vänta i lådan :) Sen ska en väggförvaring upp ovanför skötbordet men ska först spackla igen massa fula skruvhål från hyllorna vi hade där tidigare :)  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar