torsdag 25 februari 2016

Babyhörnan tar form

Saker byter plats här hemma hos oss och sovrummet börjar ta form :) Får bara se hur många gånger sakerna kommer byta plats innan allt känns helt perfekt!:) Förra lördagen så flyttade jag ut mitt sminkbord som tidigare stått i sovrummet men nu mera står mot väggen mittemot trappuppgången :)

Så där kommer det får stå ett tag nu, senare i något skede åker det väl troligen upp på vinden som just den dagen då den lilla börjar ta sig fram själv så kan det ju vara bäst att lägga undan det ett tag :) 

Så då blev en vägg fri i sovrummet istället och tanken var ju att flytta den stående spegeln dit på sidan men då jag satt och kollade på det tomma utrymmet så ändrade jag mig :)
Såg då bara framför mig att klädbyrån borde stå mot den väggen istället för bättre golvyta åt A när han ska ta sig från sängen så med den iden i huvudet så var det bara att testa att flytta på byrån :)


Byrån tyckte jag gjorde sig bättre där men jag var då tveksam med skötbordet, vilken väg skulle det stå, skulle det ens stå där :) Nå vid närmare eftertanke så började jag tänka att det skulle passa så mycket bättre bredvid spjälsängen :) Men det fick nu stå där tills vi flyttade bort skrivbordet ur sovrummet så att skötbordets nya plats blev ledig, för övrigt så var jag inte alls så jätte förtjust över att skrivbordet skulle hamna i vårat vardagsrum men idag är jag av annan åsikt :) Helt okej med skrivbordet där så man kan umgås samtidigt som den andre använder datorn, förut så har man ju bara typ legat i sängen och inte gjort särskilt mycket för det har ju inte funnits så mycket annat att göra där heller förstås :D Men iallafall så känns det bättre nu men jag hoppas ju ändå att detta inte resulterar i att vi kommer spendera mera tid där ;) Och visst blir det ganska skönt att få sovrummet lite som en fristad på nytt :) I vår tidigare bostad hade vi skrivbordet i vardagsrummet också :) Nåja här kom jag lite över på ett sidospår :D 

Hur som så skötbordet gör väl sig bäst där och kanske mest praktiskt också :) Sängen kommer att stå där vagnen står :)


Tanken från början var ju att jag skulle ta in vår svarta fåtölj och den skulle stå där skötbordet står nu och vid sidan om den skulle ett litet sidobord i teak stå med en bordslampa som ett alternativ att spendera förhoppningsvis kommande amningsstunder vid men det spelar nu inte någon stor roll var i sovrummet den platsen är så nu blev det så här istället :)



Måste säga jag är väldigt nöjd över hur saker föll på plats i sovrummet till sist och är tacksam över storleken på rummet att vi får plats med allt som behövs :) Mycket har ändrat i vårat sovrum sedan vi började göra plats för den lilla men jag tycker det har blivit ett mycket lugnare sovrum som förhoppningsvis gynnar oss alla fyra :) 
Och att denna blivande mamma gillar inredning går väl inte att missa, ingen skillnad om det så är barninredning :) För nog har jag så längtat att få inreda ett barnrum någon gång också ;)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar