torsdag 25 februari 2016

Sovrummet

Igår på kvällen bläddrade jag lite inspiration på insta och bestämde mig då för att vi har inte köpt några mattor till vårat sovrum så länge vi bott här utan bara använt de vi hade tidigare, inget fel på dem eller så men nu när vi ändrat om i hela rummet och golvytan blivit större så började jag faktiskt längta efter större mattor nu har vi haft två små på vardera sida om sängen, eller sedan vi skaffade Dixie har vi inte haft mattor alls :D  Men jag började leta :) 
Jag har en favorit sen tidigare :)

Nämligen denna från ellos som ni hittar här :)
Nå jag plockade 2 st i de storlekar jag mätt skulle fungera i sovrummet i varukorgen och hoppades på att jag hade någon bra rabatt liggandes att använda, jag hade men de blev ändå så dyra så jag kände för att kolla utbudet på andra sidor också för att inte ångra mig senare :)
Den här mattan skulle jag för övrig senare vilja ha i barnrummet så jag tänkte nog att trots priset så skulle vi ha användning av dom länge :)

Jag kikade in på h&m home för jag hade i minne att jag sett några gråa mattor där :)

Den ena var en långmatta i grått och vitt :) Rätta färgkombinationen :)
Den hittar ni här :)

Och en rund med samma gråa och vita färg men som känns lite mera lekfull på något vis :)
Den hittar ni här :)
 Satt och funderade att bra tag och tanken om en rund matta då man kommer in och en långmatta vid fotänden av våran säng kändes ju som ett mysigt alternativ istället för två långmattor på båda ställena :) Och de från h&m fick jag dessutom 10% rabatt på och fraktfritt så de var 30€ billigare så den här gången föll valet på det senare alternativet och jag tror det kommer bli jätte bra :) Även de här kan vi ju i senare skede flytta till ett eget barnrum så jag hoppas vi har användning av dom en längre tid :) Vet ju i och för sig inte så mycket om h&m's mattor men varför skulle inte de också vara bra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar