måndag 14 mars 2016

Babyshower

Här har det varit lugnt :) Har själv bara tagit det lugnt också förutom igår :) 
Då jag trodde att det var en helt vanligt söndag och sambon sa vi skulle iväg på kaffe till ett par vänner, sen sa jag också att vi måste åka iväg och handla efteråt så jag hade till och med skrivit handelslista och packat ner den i väskan :D Nå vi for iväg och inget konstigt med det, framme hos vännerna så tänkte jag nog då hon kom gåendes över parkeringen men vart ska hon som ska ha kaffegäster men jag tänkte lite så att nåja vi var ju lite tidigare ut att kanske hon inte hunnit handla något till kaffet :D Men istället blir jag tillsagd att byta bil och åka iväg med henne istället, dessutom med bindel för ögonen så ingen som helst aning om var slutdestinationen var :) Kom ganska snabbt fram till att det där med att inte se är inte alls roligt :D Kändes som vi körde en väldigt lång bit så jag hade ingen aning om var jag befann mig och senare då vi var framme så fick jag hjälp att ta mig fram med bundna ögon och väl inomhus så visade det sig att jag stod i vårt egna kök som pyntats inför en babyshower :D Kan ju säga att det kom som en överraskning :D Men en väldigt uppskattad sådan :D 

Vad jag lärde mig under den första tiden var ju då att jag uppskattar att se och man inte alltid kan lita på de man litar på mest för de kan nog ändå lura en en dag ;D Eller kanske det är denna gravidhjärna som inte hänger med i svängarna :D Det jag reagerade på då jag klev in i vad jag då inte visste var vårat kök var att det doftade mat, och mycket riktigt fick vi avnjuta goda hamburgare till först :D Det var väldigt uppskattat då jag var väldigt hungrig och hade tänkt säga vi skulle ha ätit före vi for på kaffe :D 


De hade pyntat så fint här hemma hos oss så jag har inte kunnat ta ner något ännu heller ;)


Känslan av att det var ljust då man såg plus att ha en hop med härliga människor i köket är ganska obeskrivlig :D 


Sen att jag och min också gravida vän hade tänkt samma angående klädseln och hade exakt samma t-shirt och liknande kofta var väl inte sådär jätte överraskande :D 


Söta cupcakes bjöd de på :)


Och även en så fin tårta och dessutom super god :)


Under tiden blev det också lekar som att gissa bebisrelaterade ord, gissa måttet på magen med presentband vilket var otroligt svårt :D Och sen fick vi också alla gissa när bebisen kommer och vikt, längd och huvudomkrets så det blir spännande att se sen om någon har gissat rätt ;)


Fick också en så fin blöjtårta fylld med fina kläder och sånt till bebis :) Lilleman fick ju dessutom egna Converse :D Om det är mor eller bebis som är nöjdast kan man ju undra ;D


En supersöt luftballong med en snuttis i :)


Sen hade blivande farmor söta pyjamasar åt lillen och en body hade de fixat med namnen på de som var med :D 


2 söta bodys fick lillen också av farmor och en söt låda med ugglor och ett mjukis lamm :) Som jag hade tänkt igår vi skulle börja sova med i sängen för att det ska dofta oss men det var inte så lyckat för la det i sängen medans Dixie var där och kan väl säga som så hon skulle nog önskat det var hennes så vi fick lägga undan det :D På kvällen låg jag däckad i sängen med D och A och bara försökte ta in hela dagen :) Och kan ju säga jag gick och la mig med ett leende på läpparna för det var en helt toppendag :) Och säkert roligast av allt att jag hade ingen aning vad dagen skulle ge :) Som tur knäppte min mamma kort under dagen för jag har inte ett ända :D

Så tusen tack för en oförglömlig dag! :)<3

3 kommentarer:

  1. Super dag för oss alla inblandade med 😊nu vä tar vi ivrigt på att bebisen skall komma ut

    SvaraRadera
  2. Super dag för oss alla inblandade med 😊nu vä tar vi ivrigt på att bebisen skall komma ut

    SvaraRadera