torsdag 17 mars 2016

Gravidlista nr 2

När blir du mamma?
Det kan jag ju inte helt säkert svara på men vi är ju beräknade den 3 maj :)
Var graviditeten planerad?
Jo det var den nog :)
När berättade du om graviditeten?
I vecka 13 efter ultraljudet :) 
Hur många barn vill du ha?
Svarar jag på den frågan idag så skulle jag säga 3 st men kan ju fråga igen efter vi har ett ;)
Tätt ihop eller långt isär?
Där så önskar jag nog tätt ihop :) Dock är det ju inte bara upp till en själv, inte är det ju sagt att det går lika fort med nr 2 som med ettan heller så att det blir som det blir :)
Har du oroat dig mycket undergraviditeten?
Till först jo, men efter hjärtljuden och ultraljudet så har jag inte oroat mig något särskilt mycket :)
Hur har graviditeten känts hittills?
Den har känts bra, den började ju väldigt "smärtfri" och har varit helt bra sedan det :) Det ända jag har haft är ju blodtrycket och sammandragningar nu då men det är ju helt okej!:) Jag mår ju bra och kan ändå njuta av att vara gravid :) 
Gillar du att vara gravid?
Ja, gillar det jätte mycket!:) Om än man känner sig aningen klumpig i dagsläget så är jag så lycklig :) Kommer nog sakna hickandet och sparkarna sedan när det är över ;)
Ska ni ta reda på vilket biologiskt kön det blir?
Ja det gjorde vi ju :)
Hur tänker du kring förlossning?
Inget som jag tänker så mycket på, tänkte lite som så att jag tar det på "talang" :D haha.
Nä men jag är lite så att jag har svårt för att planera och fundera för mycket kring något jag ändå aldrig vet hur det blir i slutändan och jag litar sen på att personalen på förlossningen vet bäst så kurs har jag ju gått på men nå desto mera kommer jag inte läsa mig in på det :)
Hur tänker du kring första bebistiden?
Försöker förbereda mig på det mesta där, inte heller förstås något man kan förbereda eller vet om på förhand hurudant barn vi kommer ha men njuta oavsett :)
Har ni bestämt namnen sedan innan?
Nej vi har inte alls något namn :) Vi har nu inte tagit någon stor stress över att fundera på namn hittills utan det kommer nog! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar