tisdag 3 maj 2016

BF-dagen

Så var den dagen kommen som vi väntat på sedan slutet av augusti, dock var vi väl inte varit beredda på att vi den dagen skulle ha en 3 veckor och 3 dagars bebis här hemma redan :) En sak som nu som då dyker upp i mina tankar är hur stor skulle magen ha varit nu och såna saker, men såklart är jag glad över att få återgå mera till min vanliga kropp :) Sedan vi kom hem så har ju alla hushållssysslor blivit så roliga då man är smidig jämfört med då :) En annan sak som jag nu som då kan tänka på är att om lillen en dag skulle få ett syskon och det då skulle gå över tiden hur länge skulle det inte kännas för mig som endast har erfarenhet av en kortare graviditet :) Har under tiden hemma också hunnit tvätta upp alla mammakläder och börjat packa ner dom och hur roligt känns det inte att få plocka fram sina vanliga kläder på nytt och allt känns plötsligt nytt :) Igår var ju första dagen vi hade A på jobb, och jo jag hade nog bort honom :) Har ju varit van med att antingen ha honom med oss eller bara ett telefonsamtal ifrån :) Märker också att det är mera pusslande med allt då han jobbar, igår till exempel skulle jag ha behövt till apoteket men vi försöker att begränsa ännu vart vi tar honom tills han är en månad, A hann inte innan jobb och då han slutade var det stängt så det blev så att svärmor hann där via istället och räddade vår natt :) Idag var jag uppe redan från halv 8 då lillen hade mattid och kvart över satte jag mig bakom ratten och åkte iväg till butiken för att hinna handla mat åt lillen och resten av morsdagspresenterna ;) Orsaken att jag åkte iväg så tidigt var för att A skulle vara med Dixie hos veterinären halv 11 och efter det så var han bara hemma en liten stund innan han åkte iväg :) Så ja det märks, men det kommer ju att ändra nu då han snart är en månad och han kan börja följa med mera :) En sak som jag nu i efterhand är väldigt glad över är att få se tillbaka på graviditeten här, man glömmer så fort alla små saker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar