måndag 2 maj 2016

Familjelivet

Vi njuter och mår bra i vår lilla bebisbubbla fortfarande :) Lillen fortsätter att imponera med sin viktökning och likaså så ökar mängden mat hela tiden :) Nästan så jag tycker han växer för fort nu i denna fart har vi snart ingen liten bebis längre :D Förra torsdagen var vi på första rådgivningsbesöket med lillen också, har tidigare haft hembesök :) Vid hembesöket hade han ökat så bra i vikt så han då vägde 2620 gram, födelsevikten var ju 2650 så då närmade vi oss den, vid senaste vägning så hade han ökat till 2810 gram :) Och nu har vi en 50 cm lång kille också!:) Så snabbt är vi över 3 kg sträcket, eller vi borde vara det imorgon med tanke på vad han ökat med i snitt per dag :) I dagsläget ger vi endast ersättning, gav upp amningen ganska snabbt efter att vi kommit hem, jag var helt enkelt helt slutkörd, dagen då han föddes så var jag vaken 24 h i sträck och efter det sov jag så dåligt på sjukhuset + att det var väckning minst vid var tredje timme och matningen kunde ta över en timme då han inte ville äta så att min sömn var det brist på och kände ju såklart press över att mjölken inte runnit till så mycket som den skulle ha behövt för att han skulle ha fått i sig allt han behövde för att öka och att han dessutom då var för trött och slö för att klara av att suga tillräckligt, beslutet ångrar jag inte idag för då jag gav upp med det och endast fokuserade på att få honom att äta så vände ju hela :) Visst har jag nu som då haft dåligt samvete över det men vi är ändå nöjdare i slutändan både mor och son så det om något betyder väl mera :) 
Idag är också första dagen som A är tillbaka på jobb och vi får vänja oss med att detta nu är vår vardag då det bara är jag och lillen på tumis en stor del av dagarna :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar