fredag 6 maj 2016

Den där BB väskan

Nå nu då jag har spenderat min tid på BB och fått se vad som behövdes i den där BB väskan så tänkte jag göra en liten uppdatering om vad jag tyckte var helt onödigt i min väska :) Innehållet bloggade jag om här och det var väl typ vad som fanns i väskan :)



Till babyn: 
  • Kläder till hemfärden + filt och så kommer ju nog snuttisen också att hamna i väskan 
Kläder hade jag packat med till lillen två set av kläder faktiskt, dock så hade ju ingen av oss tänkt på om det skulle komma en liten en så att kläderna var en aning stora fast de var storlek 50 ;) Men han behövde ju iallafall inte åka hem naken och det är väl huvudsaken ;)
  • Bilstolen (den får A ta med sig den dagen vi får åka hem)
Den tog som planerat A med sig då vi fick åka hem :)

Till mig:
  • Duschtvål
  • Schampo + balsam
De sakerna var något jag uppskattade då jag fick gå i duschen efter förlossningen, att jag dessutom hade köpt helt nya och en helt annan sort än vanligt var ju också roligt :) Kommer väl förknippa de dofterna med dagen då Lillen blev född :)
  • Ansiktsrengöring
Det hade jag mest med pga att jag tänkte om jag hade sminkat mig innan vi åkte in så skulle det vara bra att få bort tvättat sminkrester men eftersom det hela började på natten så hade jag ingen tanke på att sminka mig den dagen så att det kom inte till användning :)
  • Tandborste + tandkräm
Nå det är väl något av det vanligaste man vill ha med sig och det användes ju dagligen där :)
  • Deodorant
Även detta som föregående :) Tyckte att det var behövligt :)
  • Amningstopp * 2
De hade jag med mig men en tror jag bara, nå tiden på BB avdelningen så använde jag den aldrig för ja vem orkar liksom lägga energi på att tänka på vad man har på sig så jag använde nog hela tiden sjukhuskläderna :) Det gjorde jag också tiden på intensivavdelningen förutom näst sista dagen då vi tänkte få åka hem men hamnade en natt till så då använde jag amningstoppen nog :) Men skulle vi bara ha varit på BB avdelningen så skulle den ha varit onödig :) 
  • Amningsinlägg (måste köpa)
Samma här som föregående, jag använde dem då jag använde toppen för då hade jag börjat läcka :)
  • Bindor (också på måste köpa listan)
Ganska onödigt, enkelt att använda sjukhusets då man var där, man hinner nog använda egna hemma :) Men dock var det ändå bra att just jag hade med mig för tiden vi spenderade i familjerummet på intensivavdelningen så fanns det inga sjukhusbindor på deras wc så då var jag ju tvungen att använda egna så skulle jag inte haft med packat hade jag behövt ha A att ta med :)
  • Underkläder
På BB avdelningen använde jag nog sjukhusunderkläder också men vid flytten så använde jag egna så då var det också bra att ha med sig, och annars ett par kan ju vara bra om man vill åka hem i egna ;) Kan rekomendera de här, de var perfekta efter att man genomgått en förlossning! :)
  • Kläder till hemfärd
De hade jag bara plockat ihop och lagt i bilstolen så att A fick ta med sig då vi åkte hem så de fanns inte i väskan :)
  • Hårborste + hårband
Behövdes ju tiden man spenderade på sjukhuset :) Skönt att bara få slänga upp håret i en slarvig knut :) Och extra bra då vi flyttade avdelning och jag plötsligt fick vara utan dusch i tre dagar och håret var lagom fräscht :D
  • Mödrarådgivningskortet, OBS viktigaste :)
Behövs väl ingen större förklaring ;)

Till oss båda nyblivna föräldrar:
  • Telefonladdare (iallafall min så vi nu har en)
Konstigt nog så kom jag på att slänga med den i väskan den morgonen och jo det behövs ;)
  • Kamera
Den glömde jag helt bort och jag saknade den inte, för nej att ta kort under förlossningen var det minsta jag kunde tänka på, var helt överlycklig att A kom att tänka på att föreviga stunden då jag fick lillen på bröstet för inte ens då tänkte jag på kameran :) Och att det då var en telefonbild så kan jag inte bry mig mindre om, huvudsaken det finns!:) Så ja det beror väl bara på hur mycket man tror man kommer fotografera under förlossningen och under sjukhustiden :)
  • Något gott 
Dagen före köpte jag en toffifee ask och en marabou kvikk lunsj chokladplatta som jag på kvällen innan vi gick och la oss slängde ner i BB väskan, och oj chokladplattan var himmelskt god direkt efter förlossningen då vi fick in brickan med smörgåsar så vi slukade nästan hela på en liten stund :D Så den chokladen kommer väl ta mig tillbaka till den stunden :)
  • Vattenflaska
Den använde jag dagligen på sjukhuset då man behöver mera vätska då man ammar :)
  • Inneskor (troligen kör vi på att ta våra crocs :D)
Glömde att packa med det, och inte saknade jag det utan nöjde mig med att springa runt i sockorna :D Och dessutom så gick man ju inte så långa vägar då jag råkade på BB avdelningen att bo direkt intill badrummet och tvättrummet och maten hade jag oftast A att hämta in till rummet, då vi flyttade upp hade jag A att ta med sig sandaler åt mig men jag använde dem inte en gång så inte något jag tycker var nödvändigt att ta med sig :)


Kan säga jag hade inget jag kände att oj det skulle jag ha behövt utan det var ju mera saker jag kom fram till att jag klarat mig utan :) Och då var ju ändå min packning väldigt lätt eftersom jag endast hade skötväskan :) För övrigt så lämnade jag BB väskan i bilen då vi åkte till sjukhuset för jag trodde nog kanske inte riktigt på att vi skulle lämna dit ;) Man hör så ofta om att man som förstföderska åker in en gång extra så min tanke var väl att nog gör väl vi det också :) Märker nu också jag ska försöka skriva om sjukhustiden då den inte var helt normal eller vad man ska säga för oss :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar