torsdag 9 juni 2016

Vikthets

Jag läser jämt och ständigt om att vi kvinnor har börjat få sådan vikthets efter graviditeter, nästan så jag inte velat tala om att jag tänker ta tag i de kilon som satt sig på min kropp, inte för någon annan utan mig själv. Att känna att min kropp orkar den vardag jag lever i nu så jag ska faktiskt låna min mammas motionscykel för att kunna träna en halvtimme nu som då när Linus sover, men ändå har det lite känts som att de extra kilon som kom ska jag väl inte noja över och bry mig om jag har ju för två månader sedan fött ett barn att det får väl ta lika länge som en graviditet varar till att de är borta, men till min förvåning då jag var på efterkontroll idag fick jag höra om de som lämnat kvar på min kropp och att de kan jag ju göra mig av med i sommar! Jag blev så sjukt irriterad på de orden, vem var hon att sätta tidsplaner för min kropp, visst hon kanske resonerade att de är inte så mycket så att det tar inte länge men det är ändå mitt val och jag som beslutar när jag har tid till det. Och nu är jag ändå förvånad över att jag återhämtade mig snabbt och har alltid förväntat mig en mage full med bristningar men så blev det inte men oavsett så är jag stolt över min mamma kropp sen att vågen inte visar samma vad gör det när man har det finaste man kan få! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar