torsdag 27 oktober 2016

När killen sover

Är det dagtid så röjer jag allt som oftast upp i hemmet för då sover han ute i vagnen så då behöver jag inte springa på tårna här inne :) Han har för övrigt börjat storgilla att sova ute på dagarna så att försöka få honom att sova inomhus har jag helt skippat för det tar såå mycket längre och så sover han kortare och såklart tycker jag det är super att han får frisk luft samtidigt :) Men haha alla kan ju inte vara lika nöjda, som A som annars spenderar mycket tid ute får tassa på tå där ute istället :D Men det är ju inte frågan om mera än 1-2 timmar 2 ggr per dag så han hinner nog :)
Men nu då han lagt sig för natten så är det ju lite tystare sysselsättningar som gäller så allt som oftast hittar man mig med stickorna i handen :)


Som bäst håller jag på med en pippitröja i mera traditionella färger i storlek för en 1-åring, då den är klar är planen en likadan i en mindre storlek för att syskonmatcha :) Har så fattat tycke för att sticka sedan jag gjorde Linus förra tröja så nu fortsätter jag bara :) Att det sedan är en perfekt ljudlös sysselsättning är ju sen bara en bonus :) Sitter ofta och stickar i köket en stund efter jag lagt L i sängen för att lyssna om han somnar men sen smyger jag mig ner i hörnet på soffan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar