söndag 20 november 2016

Då var vi där

Skrev för inte så länge ett inlägg om min separationsångest. Här finns inlägget för den som nu vill läsa, så alltså inte ens en månad sedan och här är vi nu då och jag ska övervinna denna ångest :|
Nå vad krävdes för att jag skulle göra det då? Jaa tydligen en betald hotellnatt löste det :) Jag velade nog en del för jag tänkte bara på hur ska jag kunna vara utan mitt lilla glädjepiller, men sen kom jag på att men i mars står jag där, dagen vi åker in till bb hamnar jag att vara från honom en tid så för att göra det enklare för mig själv så är det kanske bäst att vänja mig vid det en gång på nytt nu :) Och det är nog säkert bara nyttigt för mig, man vet ju aldrig sen heller vilken tid på dygnet denna förlossning drar igång så då kan det ju bli aktuellt för någon att ta hand om L en natt och för alla inblandade så är det väl skönast att man är lite bekant med det från förr än att det skulle vara första gången :) Men ja på tisdagen så åker jag och A iväg medans L får spendera tid med farmor, gärna vill jag ju ändå vara den som åker med A så det kommer nog bli bra! :) Mycket att tänka på nu före har jag märkt med att handla hem för att underlätta med mat åt L, vi kör ju nu på att blanda välling och ersättning själva men då någon annan ska ha hand om honom känns det bekvämare att ha hemma färdigt blandat och sen äter han ju annat också så mellanmål & middag behöver vi också ha hemma :) Blir väl att anteckna lite hurdana mat rutiner han har och sov då allt känns så självklart för en själv som gör det varje dag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar