söndag 27 mars 2016

BB-väskan packlista

Jag har valt att jag kommer att packa i skötväskan mest för att jag vill ha en lätt packning och inte en massa extra med mig och förstås det är inte långt hemifrån till BB så är det något som saknas så får ju A ta det med sig då han inte får vara över natten :)


Innehållet har jag nu börjat fundera på lite och har lite smått att åka och handla som fattas :)


Men hittills så ser det ut så här i dagsläget :) 

Egentligen har jag ingen aning vad jag kommer tycka är det viktigaste att ha med men det lär ju visa sig :) Så har jag bort något som är ett måste att ha med sig så säg gärna till :D
Till babyn: 
  • Kläder till hemfärden + filt och så kommer ju nog snuttisen också att hamna i väskan
  • Bilstolen (den får A ta med sig den dagen vi får åka hem)
Till mig:
  • Duschtvål
  • Schampo + balsam
  • Ansiktsrengöring
  • Tandborste + tandkräm
  • Deodorant
  • Amningstopp * 2
  • Amningsinlägg (måste köpa)
  • Bindor (också på måste köpa listan)
  • Underkläder
  • Kläder till hemfärd
  • Hårborste
  • Mödrarådgivningskortet, OBS viktigaste :)
Till oss båda nyblivna föräldrar:
  • Telefonladdare (iallafall min så vi nu har en)
  • Kamera
  • Något gott 
  • Vattenflaska
  • Inneskor (troligen kör vi på att ta våra crocs :D)
Så då återstår det bara att se vad jag helt har glömt bort :D Men på sjukhusets välkommen att föda blad så var det ju verkligen inte mycket de hade skrivit som man skulle ta med :)

2 kommentarer:

  1. Hårband!!! Massor me hårband ;D sen vet jag ju inte hu varmt det är när bebis anländer. Men vi hade sval utedräkt på vid hemgång fastän det var (kall)sommar. Frusna händer och fötter direkt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hårband är nu nerpackade :D Nej det tycker jag har varit svårt angående val av kläder men kommer fixa en babywrap till bilstolen att bädda in bebis i och dubbelt på fötterna och packa med vantar för att ha med om det känns som de behövs :)

      Radera