tisdag 29 mars 2016

Vecka 35


Bebis- Är nu ca 44 cm lång och väger i början av veckan ca 2,38 kg och ca 2,56 kg vid veckans slut. Barnet fortsätter att lägga på sig vikt och fyller nu ut nästan hela livmodern. Barnet ökar med 25 till 30 gram om dagen.

Mamma- Känner sig kanske tung och klumpig och troligtvis lätt irriterad. Magen är ofta i vägen och det kan vara svårt att hitta en bekväm ställning att sova i. 

Jaa vad ska jag säga, känner väl igen mig på hur mamman känner sig den veckan iallafall :) Vecka 35 var det ju många besök två gånger till rådgivningen och ett besök till sjukhuset på kontroll :) Men jag är glad att de håller koll på mig och bebis fast det inte alla gånger blir så lyckat :) Men jag ser framemot fredagens sjukhusbesök desto mera nu då jag vet jag ska till en annan läkare denna gång :) Nu börjar jag mest tycka synd om min underbara och stöttande sambo som får stå ut med att jag nu är så täppt så nu har även jag börjat snarka :D Men lite komiskt var det i helgen då jag först blev väckt av att jag själv snarkade, en liten stund efter var det Dixie som låg och snarkade och allra sist innan vi steg upp så var det A som snarkade så jag vet inte om de sympatisnarkar med mig :D Mina fötter har börjat svälla till en helt ny nivå, då de är som värst så ser det ut som att jag och A har lika stora fötter så det är aningen jobbigt då jag jämt och ständigt borde ha fötterna i högläge :/ Halsbrännan kommer och går också men i övrigt så njuter jag av den lilla tid som är kvar :) Kan ju så bli att det blir lite pausande härifrån då jag försöker få allting klart tills bebis anländer! :) Sista dagen i vecka 35 la vi bilstols basen i min bil färdigt :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar