tisdag 15 mars 2016

Vecka 33

Tycker veckorna bara passerar och jag hinner knappt med :)
Vecka 33 var då den veckan då jag överraskades med babyshower :) Vi hade också förlossningsförberedelsekursen :) Jag tog det mest lugnt för att sammandragningarna kom lättare vid ansträngning, halsbränna har jag också fått uppleva för första gången i mitt liv :) Den här veckan har också bebis hickat ganska ofta och rörelserna har mera blivit som om det är någon som försöker bryta sig ut :D
Den här veckan så borde bebis vara ca 40 cm lång och det märks att det börjar bli en stor bebis i magen för ibland känns det som om den lille försöker sträcka på sig i magen och trycker uppåt mot revbenen :) 

Nu tycker jag inte heller att magen har ändrat något särskilt mycket från förra veckan :) Borde lägga ihop ett kollage med jämförelse bilder för att kanske se någon ändring, har ju inte gjort det nu på en stund :) Har också börjat tänka den här veckan på hur märkligt det kommer vara sedan att inte känna rörelser i magen som man varit van med nu så länge :) Men nu börjar jag nog längta till förlossningen och att få träffa vår lilla som ändå är så nära men på samma gång så långt borta :) Kanske det bara är till egen fördel att längta till den dagen :D 
Nu då vi klivit in i vecka 34 så har vi ju också kommit oss under 50 dagar kvar till beräknat :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar