tisdag 5 april 2016

Tickande bomb

Idag hade jag inbokat ett rådgivningsbesök och på söndagen hade jag konstant huvudvärk vilket är en sak jag ska uppmärksamma, och blodtrycket var också hela tiden för högt fast det kände jag ju på mig. Hade faktiskt tänkt ringa till förlossningen igår och fråga om råd där då jag blivit informerad att göra det, men valde ju såklart att vänta till efter fotograferingen och då lyckades jag få ner trycket med medicinen om än det endast varade i 5 h det dygnet men jag fick iallafall kontrollerat hur länge medicinen hjälper och så under gårdagen så jag valde att vänta till dagens besök. Natten blev inte alls som jag önskat, ett hemskt illamående höll mig vaken + kallsvettning och ja trycket var förstås för högt då just också så jag var nog inte långt ifrån att ringa ett samtal men i något skede så fick jag somnat och vaknade först när väckaren ringde så det blev inte av. På besöket idag hade jag tid till en barnmorska som jag tidigare inte har träffat och hon gillade inte blodtrycksmätningarna heller och att det inte ändrat något trots den senaste ökningen, och nu var det åter igen spår av protein i urinprovet och det kände jag lite på mig efter hur jag mått, första frågan jag fick då var om det blivit diskuterat mera om igångsättning vid sjukhuset och hon förstod inte hur jag ska dit först om nästan två veckor på nytt. Fick vänta i väntrummet en stund också efter mitt besök då hon ville kolla vad läkaren hade för åsikt om mitt läge, ifall hon också ville undersöka mig eller om hon ville att jag skulle söka mig till sjukhuset, men det slutade med att de faxade till sjukhuset så får de kontakta mig för ett tidigare besök dit och så ska jag direkt jag börjar må illa eller så ringa till förlossningen för som dom beskrev mig så är jag en tickande bomb just nu :| Jag kan tycka själv nu att jag börjar bli helt trött på allt, att aldrig veta något då jag ska iväg på besök, att inte veta om jag får åka hem efter besöket så nu börjar jag till och med önska att de skulle säga att de sätter igång det snart, att konstant vara orolig att akut behöva ringa till förlossningen :/ Men man glömmer väl allt sedan då belöningen är här! :)
Men jag har kommit fram till nu att jag är otroligt tacksam ändå att jag blev sjukskriven innan min mammaledighet, för skulle jag jobbat tiden till ut skulle nog knappast trycket ha klarat av det så här långt som vi kommit oss nu :)

Men till något sött, jag köpte ju något sist då i lördags ;)

De sötaste pyjamasarna :D 

Sockor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar