fredag 27 maj 2016

Lillkillen blir stor

Glest mellan inläggen joo och ändå är de och svänger via utkastet innan de blir publicerade, när jag inte skriver så ser mina dagar i stort sett ut på samma vis, vi försöker sova till åtminstone 10 då jag natt matar Linus och vissa dagar faktiskt längre beroende på hur natten varit om han varit pigg och hållit mig vaken :) För nu tycks han ha en period då klockan slår 5 på morgonen så är han klarvaken och då har jag möjligen sovit 4 h innan det så då försöker jag iallafall ta igen det innan jag kliver upp :) Försöker få in nattnings rutiner redan nu för att förhoppningsvis ha nytta av det i fortsättningen också, och nu börjar längtan tills natt matningarna är över bli stor men till min glädje är det helg nu och vi kan dela upp det istället :)
På tisdagen så var vi på rådgivningsbesök + första läkarbesöket för Linus del :) Och han drar iväg nu stannade vågen på 3910 gram och längden 54,2 cm :) Så i dagsläget är han väl uppe i sin mors födelsevikt eller mera troligt över :D Han börjar nu också bli väldigt duktig med sin nacke och att greppa tag i saker om än det då inte är medvetet utan bara vad som råkar komma i hans väg :D Vid rådgivningen tyckte hon med vikt och mått kontrollen att han tycks ha bråttom med allt och det har jag lite på känn att han kommer att fortsätta med för han var väldigt snabb med att börja lyfta på huvudet vid rapningen :) Om han då kunde vara lika snabb med att börja sova hela natten ;)
Idag har jag fått bockat av en sak på listan, nämligen att boka dopet :) Så nu som bäst sitter jag och fixar inbjudningskort men ska ännu ha A att säga vad han tycker om dom innan jag bestämmer mig helt :) Så kul att nu få börja planera mera med dopet då man vet när det kommer vara, tårtan vet jag hur den ska se ut och vad som ska vara i den och de har jag tänkt göra själv :) Älskar ju att få en liten paus mellan varven och göra lite annat så att A & L får lite egentid tillsammans så därför känner jag att få bakat ska jag väl nog lyckas med och om inte annat så kallar jag in min mor till hjälp ;)

Vad mera då, jo det kliar något enormt i mina renoveringsfingrar nu men de ska väl få vila till hösten iallafall :) Men en sak har jag i planerna att fixa inom den närmsta tiden, vi fick förra sommaren en liten träsoffa av svärfar som vi inte hade någon egentlig plan för utan jag tyckte den var så himla söt då A visade bild på den och undrade om vi skulle ta den, eller ja kanske jag hade en liten tanke om att en dag fixa den till ett barnrum ;) Visste inte vilken färg den skulle få bli men när jag var på julklappsshopping till jakobstad med min mamma så hittade jag den perfekta nyansen så jag slog till och köpte då, så nu är planen att någon fin dag ska jag bära ut soffan på gården och måla utomhus medan Linus sover i vagnen och sen ska sittdelen kläs om med nytt tyg, men vilket vet jag inte riktigt ännu :) Schackrutigt har jag i mängd och massor så det är åtminstone ett alternativ men ska testa och se då den är målad vad jag tycker :) Sen blir det kanske att måla pinnastolarna vi har på vinden och hoppas på att fynda ett runt matbord så att vi får byta om i köket, vill ju helst passa på att måla och fixa då det går att göra det där ute :)
Så ja lite små projekt har jag i tankarna :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar