onsdag 28 september 2016

En gravidlista

Vilken vecka är du i nu? Vecka 14, 15 imorgon :)

När fick du reda på att du var gravid? Den 26 juli

Hur gammal var du då? Jag var 26 då :)

I vilken vecka var du i? I slutet på vecka 5

Hur tog du det? Glad, lyckligt lottad :)


Mådde du mycket illa i början? Jo jag mådde illa men klarade mig med att spy en gång bara innan jag konstaterade att det var jätte viktigt för mig att äta regelbundet, så sämre kunde det varit :)

Har du mycket halsbränna? Nej, lite kände jag av här om dagen men inget farligt :)

Vilka graviditetssymtom har du/har du haft? Först var jag täppt i näsan, illamående, känslig :)

Är du känslig? Väldigt jo, har super lätt till tårar just nu :) Kollar ofta på 16 and pregnant om dagarna och oj så tårarna rinner då de får barnet :')

När kände du bebisens första sparkar? Har inte känt några tydliga sparkar än, en liten känsla av rörelse kände jag igår precis som första gången jag kände av Linus :) Antar man kommer fatta direkt denna gång då man känner första riktiga sparken då man vet hur de ska kännas :)

Är du ofta orolig? Faktiskt inte lika denna gång, är väl också att man har så mycket annat att fokusera på så man hinner inte tänka på att vara orolig :)

Sparkar bebisen mycket? För tidigt att svara på ännu ;) Men på ultraljudet var det en rörlig liten bebis så det återstår att se :)

När började du läcka bröstmjölk? Har ännu inte gjort det

Har du fått bristningar? Inga nya har ju såklart de få på magen från L och på låren men :)

Hur vill du att din förlossning ska se ut? Jag önskar att den blir lika bra som med L, kanske även bättre att jag denna gång håller mig igång mera som med att gå och kanske öva lite mera på andningen innan men :) Jag kommer såklart ha mera önskemål med bedövning och sånt denna gång :)

Hur många UL har du gjort? Ett hittills :) Nästa har vi i november och sen blir det väl troligen något till också pga blodtrycket :)

Vet du vad det blir för kön? Det vet jag inte men sa direkt efter plusset åt A att det är en tjej så får se om min magkänsla stämmer även denna gång :) Och även på ultra så direkt jag såg bebisen såg jag bara att det är en mini-mig för den liknade mig med ansiktsformen och så :) Då vi var på första ultra med Linus var det precis tvärtom då sa jag direkt efter att det vara en kopia av A redan då, och jo Linus liknar mera på pappa så där stämde det ;)

Vad ska bebisen heta om det blir en tjej respektive en pojke? Tjejnamn har jag önskemål om men det håller jag hemligt och jaa kille så ingen aning :)

Några mellannamn? Samma som föregående :)

Hur gammal kommer du vara när bebisen kommer? 27

Mat jag är sugen på: Hmmm, knepigt, nu räknas ju inte choklad som mat men det har iallafall varit min största craving :D 

Mina första mammakläder: Använder samma som jag hade med L :) Men en höstjacka har jag köpt ny och kommer göra samma med vinterjacka då den jag hade med L inte var så varm och känner på mig jag kommer vara ute mera nu i vinter än förra vintern men den tänkte jag leta begagnad :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar