tisdag 4 oktober 2016

Då planeraren kommer fram

Jag gillar att alltid ha en plan åtminstone, så även nu :) Har redan hunnit sitta och kolla på syskonvagn dels för att vi har planer på att byta min bil pga att den kommer kännas för trång med två barn och en syskonvagn så då vill jag iallafall ha en plan på vilken vagn vi ska köpa för att veta att vi köper tillräckligt stor bil ;) Vagnen som jag har fastnat för är en emmaljunga double viking :)

Bilden lånad från emmaljungas hemsida :) Först så har jag ju varit så emot svängbara framhjul men kravet för att vi skulle köpa en är att de går att låsa, vilket de går på emmaljungan :) Sen så har min önskan med syskonvagn varit skilda delar åt barnen för att undvika att de skulle störas allt för mycket av varandra :) Ska åka och se på en begagnad av denna modell någon dag denna vecka för att se vad vi tycker om den när vi får klämma och känna och test skutta den lite :) Den är den svarta färgen som på bilden och har en liggdel och två sittdelar så den har ju det vi behöver och plus att den inte var så gammal heller :) Så i bästa fall har vi vagnen innan bilen, men det återstår att se förstås :) Har åtminstone inga planer på att gå över till något annat än emmaljunga då jag är så nöjd med den vi har nu som vi nog kommer behålla en tid framöver iallafall, tänker mig om det bara är bebis som ska sova så är det enkelt att ha kvar singelvagnen och likadant om Linus åker någonstans ensam med pappa så har vi en singelsittvagn åt honom då färdigt :) Visst senare skulle man kunna sälja den och köpa en mindre paraplyvagn åt L men så länge bebis kan använda liggdelen på den också så behåller vi den och den är ändå inte så stor så jag tycker den funkar utmärkt i butiker ändå :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar