onsdag 5 oktober 2016

Renoveringsplaner

Nu går vi i renoveringstankar här hemma igen, vi har ju lite som har lämnat som vi egentligen inte haft behov av att renovera innan nu :) Så vad har vi som ska göras då :)
  • Lilla wc:n, där ska allt förnyas och vatten kopplas efter som de hade lämnat det då de förnyade alla rör i huset för ca 2 år sedan :) Vi har ju badrumsinredningen färdigt som vi köpt på ikea i serien Lillången :) Här är det ju inte så mycket vi kan göra själva men förbereda iallafall som ta bort den gamla skivan på väggen och plastmattan på golvet :)
  • Vårt blivande sovrum på vinden, där drömmer jag om halvpanel och en grå och vit harlequin tapet på väggarna :) Taket ska målas, värme elementet också :) Sen ska det läggas laminat golv också och nya lister, dörren borde också få sig ett lager färg :) Ett klädskåp åt oss står även på inköpslistan för det finns inget färdigt där, har försökt kolla runt lite men vi borde väl åka runt på möbelbutiker då det blir aktuellt och kika för på nätet har jag ännu inte hittat något som är precis som jag önskar förutom om man plockar ihop själv ett i pax serien från ikea :)
  • Linus blivande sovrum, där började vi ju förra hösten men det stannade upp och ja idag kan jag ju tycka det var nog någon mening med det :) För hade vi renoverat det färdigt så skulle väggarna varit prydda av en tapet som inte alls passar enligt mig i ett barnrum = det skulle ha varit väldigt bortkastat med pengar :) Så i hans rum är det kvar att spackla spismuren färdigt och sen slipa och måla tak och väggar, har börjat fundera om man bara skulle måla väggarna vita och göra en grå fondvägg men vi får se :) Laminatgolv ska också läggas hit och nya lister :) 
  • Fixa trappan, vi har inte tänkt på detta innan men då A började säga det så var jag helt med på noterna :) Den är idag klädd med plastmatta i två olika färger, tanken vi har med den är att ta bort mattan helt och måla vitt mellan trappstegen och lägga en grå plastmatta på trappstegen och sen en list på det :) Och lägga samma matta uppe i vindsfånget eller vad vi ska kalla det :) Och så ska vi lägga upp grindar både uppe och nere vid trappan så att det är barnvänligt :) 
Såå nu återstår det bara att se hur vi ska åstadkomma allt detta innan mars ;) Eller gärna tidigare för jag skulle önska att L skulle vara van med att sova i eget rum tills bebis kommer så han inte behöver störas på natten av någon nattätare :) Men jag tror det kommer bli super sen då det är färdigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar